Thursday, November 14, 2019

munajat cinta

Malam ini aku sendiri,
tak ada yang menemani,
seperti malam yang sudah-sudah;
Aku melihat ke dalam diri,
masih punya sifat haiwani,
di manakah sifat mahmudah?

Hati ini selalu sepi,
tak ada yang menghiasi,
seperti cinta ini yang selalu pupus;
Nafsu dunia tidak bertepi,
siang dan malam jadi saksi,
cahaya jiwa semakin hapus.

Tuhan kirimkanlah aku,
kekasih yang baik hati,
yang mencintai aku apa adanya;
Mengingatkan kealpaan aku,
agar bertaubat sebelum mati,
bersama ke syurga dengan rahmatNya.

Mawar ini semakin layu,
tak ada yang memiliki,
seperti aku ini yang semakin pupus;
Hati yang rindu semakin sayu,
Tuhan kurniakan aku cinta hakiki,
Sebelum jasadku semakin hapus.

5 comments:

  1. munajat cinta ?

    ke munajat cinta dari Ahmad Dhani yg saya bg lagu tuh?

    hehehe

    menajat cinta kepadaNya lebih hakiki

    =)

    ReplyDelete
  2. lagu tu cinta yg pupus spt jasad yg pupus
    so..kita beri nafas baru, mengubah haluan
    arus yg mengalir..supaya dunia yg jadi
    jambatan akhirat, bebenar jadi jambatan
    bukan jadi tambatan yang membelenggu..

    ReplyDelete
  3. lagu-lagu sekarang ni byk yang syahdu2 dan mengkhayalakan

    tak kurang juga saya, tapi tidak terlalu taksub dan fanatik

    lagu-lagu yang yang memberikan kesan dalam hidup saya dengan menghayati setiap bait2 lirik yang dicipta....

    jangan diri dihanyutkan dgn arus permodenan yang banyak mengikut budaya barat, dan dunia skrg sedang yang menuju kehancuran

    kembali kepadaNya sebelum terlambat...

    saya juga tidak terkecuali....

    ReplyDelete
  4. bergerak lah menuju ke dalam..jangan menuju ke luar..

    ReplyDelete